Selvgod eller god fordi Gud står bak?

Torill Erdal skriver :

Mennesker som hele livet lever beskyttet fra å oppleve tragedier har lett for å heve seg over andre.
Hvorfor er det sånn når ingen egentlig har noe å rose seg av i seg selv?
Selvgode mennesker forstår ofte ikke den som sliter,men den som sliter forstår ofte andre som sliter.
Alle kommer nakne til verden og alle dør ut av verden og i mellom dette så har mennesker forskjellig utgangspunkt,men det er kun en som står bak den enkeltes eksistens,og det er Gud som skaper hvert enkelt menneske.

Ingen burde føle seg bedre enn andre.
Ingen burde føle seg verre enn andre .
For husk,alle har vi den samme Gud som skaper oss.
Han kan vi rose,men ingen burde ta ære av å være perfekte for den som tenker sånn,husk at perfekte blir ingen før evnt mennesker kommer til himlen,
Og det er ingen selvfølge å komme til himlen etter døden,nei det er et sted mennesker kommer av nåde og fordi dem ikke fornekter Gud og hans eksistens.

Johannes 3.16 er et vers som kan vise vei til himlen for den som ønsker bli med på veien til himlen.

For så høyt har Gud elsket verden at han Gav sin sønn,Den enbårne ,for at hver den som tror på ham ikke skal fortapes ,men ha evig liv,den som tror på hans navn.

 

 

 

 

 

 

 

Mange ganger kan vi mennesker føle at vi opplever unødvendige påkjenninger og urett som aldri kan gjøres bra igjen.
Jeg har opplevet det og det har gjort ubeskrivelig vondt.
Jeg tenker at all uretten har jeg valgt å gjøre til min største styrke og jeg velger å tenke at denne uretten kan føles tung å bli utsattfor,men jeg vet om en som tok all verdens urett og nederlag I sine hender og de fornedret han pga all verdens synd og nederlag.

Tenk hva Jesus måtte ta på seg som smertet han da han døde for oss alle og alle ville håne han.

Jeg vet at han gjorde alle nederlagene og sårene og det ubeskrivelige vonde til verdens største styrke og vei inn til at mennesker kunne få hans hjelp og løsninger.

Jesus tok alt på seg for at vi skulle ha fred og ved hans sår har vi fått legedom.

Ingen kan ta smerte og sorg slik Jesus kan ta det og gjøre det om til noe som kan brukes til hjelp og styrke I ettertid.

Vi er ikke lovet en himmel på jord,men jeg vet at da Jesus døde og sto opp igjen så åpnet han veien inn til himlen for meg og alle andre mennesker på jord.

Det er åpnet en vei til himlen,som ingen kan stenge igjen.
Og veien er åpnet av Jesus,ja den går like inn til Faderen. (Et vers av Svein Johnsen sin sang," Det er åpnet en vei".

Med disse ordene vil jeg ønske dere alle en velsignet fortsettelse av påsken og vit at også dine nederlag,om du kjenner på noe som smerter kan bli din største styrke I fremtiden,gi aldri opp uansett nederlag,vit at ingen forstår deg bedre enn han som åpnet veien inn til himlen for deg og alle ...

Guds fred og velsignelse ønsker jeg deg som leser dette.